středa 4. prosince 2019

Swiss King s extra ementálem a jalapenos, McDonald's

Sýrovka

Jak dělá kravička? Bůůůů. Jak dělá kuře? Píííp píííp... Nějak takhle jsme všichni začínali. Tahle fáze vývoje je neskutečne důležitá. Proč? No abyste někomu, kdo si objednal Swiss Chicken s extra ementálem a jalapenos nedali Swiss King s extra ementálem a jalapenos... Je to tak, dneska si dáme jednu opravdu neplánovanou recenzi!


A abych tu nehanil jen chudáky brigádníky chybující v tom největším frmolu, tak se přiznám, že taky nejsem z nejbystřejších. Po usednutí na snad to nejposlednější volný místo v celé pobočce jsem zvedl dekl a zkontroloval, jestli v sendviči opravdu mám navíc ten plátek sýra a jalapenos. Jo, bylo to tam. Pak jsem si kousl. Poprvé. Podruhé a až pak jsem se zarazil. Vždyť já chtěl vlastně kuře! Při pomyšlení na vrácení burgeru s dvouma kousancema a jeho následnou přímou cestou do koše se mi zželelo matky přírody (musím být hodnej, blíží se Vánoce) a tak jsem si ho nechal. Však minimálně půlka z nás jsme vlastně taky nehody a chodíme po světě. No a pak jsem si uvědomil, že jsem ještě k tomu ušetřil šest korun, o který je hovězí verze dražší než kuřecí. V tom se ve mně vzedmula vlna češství a svýho slevněnýho burgeru jsem se nechtěl za nic vzdát! Takže jak chutná ještě o něco sýrovější a pikantní Swiss King?


Nečekaně dobře, řekl bych. Že se jalapenos papričky hodí k sýru víme za ty léta ukládání tuků z fast foodu do svých tělesných schránek už dlouho. A je to zrovna tahle sýrová omáčka, která dokáže s ovocně pikantním nádechem papriček roztočit neskutečně vynikající kolotoč chutí. Kolotoč, kterej se točí tak rychle, že z něho vyletěla chuť bramborové placky a chutě masa se slaninou se jednoruč v křeči tak tak drží, aby nevyletěly taky. Trochu za to může i množství omáčky, který bylo naprosto enormní. Dostal jsem tolik omáčky, že jsem se v ní rochnil jako prase.


A to je špatně? Není! Parádní kyselkavá omáčka se sýrovo-atomovou náloží je prostě boží. Byla boží letos, je boží dnes, byla boží sedm let zpátky a bude boží i přespříští rok. Ač za těch několik let prošla pár faceliftama, tak je to pořád (skoro) to nejlepší, co McDonald's nabízí. Lepší už je snad jen omáčka z Royal Baconu a Big Tastyho. No a tahle boží omáčka se ve spojení s jalapenos dostává na ještě vyšší level. Tuhle sýr, tuhle vás štípne pikantnost, tuhle ještě větší zasesýr, kyselkavost omáčky, kyselkavost jalapena, zasezasesýr. Škoda slov. To se musí zažít.


No a v záplavě těchhle zasesýrů a občasné pikantnosti občas ucítíte maso. Občas bůůůů a občas chro chro. Slaninu ucítíte hlavně v bočních kousnutích, kde přesahuje. Pokud tam budete mít i dost omáčky, tak jsou tyhle kousnutí naprostá mana. Taky v puse rozeznáte bramborovou placku, ale ne díky její chuti, ale díky tomu, že sendviči dodá zajímavou konzistenci. Takovou neobvykle mazlavou. Příjemnou. Málem bych zapomněl na extra plátek sýra. Byl tam, ale v záplavě chutí těžko soudit, na kolik odvedl nějakou práci. Ementál od McDonald's patří obecně k těm lepším fast foodovým polotaveným sýrům, takže soudím, že nějakou práci odvedl a radši bych si ho tam nechal i pro příště. Ale jestli odvedl práci hodnou extra desetikoruny, to dost pochybuju. Takže to nechám na vás. Omáčka odvedla určitě víc práce, ale na tu člověk musí mít štěstí. Maso bylo zase sušší, než bych rád, ale zrovna v tomhle sendviči to opravdu nehrálo skoro žádnou roli.


Asi jste pochopili, že jsem si pochutnal. Ano, pochutnal. Pochutnal tak moc, že milovníkům sýrové sezóny, Swiss Kinga a pikantních jídel obecně můžu s naprostou vážností doporučit ty extra jalapenos. Nepokazíte si Swiss Kinga, ba naopak. Otázkou zůstává... dám si ho ještě někdy jinak? Odpovědí by mohl být týden před výplatou, protože za tenhle sendvič zaplatíte 145 korun a ve velkým menu dokonce 185 korun. A nebo budete mít štěstí a ušetříte celých šest korun objednávkou Swiss Chickena, kde vám dají špatný maso. Ale to je hodně tenkej led a nejspíš skončíte s kuřetem. No hlavní je jedno. Mít štěstí na pořádnou porci omáčky. Pak se jakýkoliv sendvič ze Sýrové sezóny stává tím oním, kvůli čemu si dobrovolně zanášíme cévy a ještě za to zaplatíme.


Ale tím tahle recenze nekončí. I přes odpor k umělým sladidlům a pachuti z nich, hlavně u limonád, jsem se odhodlal i k vyzkoušení skořicové Coca Coly Zero. A musím přiznat, že mě příjemně překvapila. Ve vůni je skořice celkem silná a stejně tak při prvotním napití. Vzápětí skořice ustoupí opravdu masivní sladké chuti, která je naštěstí bez pachutí sladidel. Pak sladkost zmizí, objeví se trochu skořice, zase zmizne a zůstane vodová chuť. Ze Zero limonád asi ta lepší varianta, ale cukr je cukr. A tím myslím cukr, ne glukózo-fruktózový sirup. A vzhledem k šíři limonád, jenž Coca Cola nabízí s opravdovým cukrem (snad nula), tak je asi jedno jestli si člověk dá tu skořicovou nebo klasickou Coca Colu. Obě jsou jen stín konkurence, která se nebojí použít normální pravej cukr.


No a když už sýrová sezóna, tak se vším všudy. Jak chutná sýrovej dresing od McDonald's na zahradní salát? Jednoduchá odpověď. Trochu po nivě. On když se člověk dobře zadívá na obrázek na objednávacím pultíku, tak tam i uvidí nápis "blue cheese". A co to znamená modrý sýr všichni smradožrouti moc dobře ví. Ale zrovna pro pravověrný sýraře dresing není. Modrým sýrem je dresing jen tak lehce říznutej a zbytek dělá jogurt. Takže je to vlastně takovej jogurtovej dresing lehce říznutej nivou. Zelenině dodá zajímavou chuť a přitom neruší hlavní hvězdy večera. Za mě palec nahoru, ale mají tam i lepší volby. Třeba Caesar dresing.


Ani letos nechybí celkem ohraný hermelínky. S brusinkovým dipem se jedná o klasiku, která dneska nemá čím překvapit. Samotný hermelínky maličko postrádaly svoji typickou nahořklou chuť, kterou má vnitřek pravýho Hermelínu. Možná za to mohl fakt, že s pravým Hermelínem nesdílí obsah střev nebo prostě fakt, že už jsem měl na tácku tolik sýra, že chuťový pohárky si balily kufry na dovolenou. Tak jako tak k menu za těch 39 korun stojí.

McDonald's dokázal, že ještě pořád se u něho člověk může celkem solidně najíst a vyblbnout se s objednávkou. Jen se musíte vyhnout jejich zvadlým předraženým hranolkám s chemickou omáčkou navrch.

PS: Teď srovnávám účtenku s menu vyvěšeným na webu a co nevidím. Plátek ementálu by měl stát 5 korun a mě zaúčtovali 10, takže na celým sendviči jsem díky hovězímu místo kuřecího ušetřil jen jednu korunu! Pffff. Socky... Takže pokud byla chyba v systému, počítejte v cenách nahoře minus 5 korun. Pokud v menu, nepočítejte nic.

2 komentáře:

  1. Do kdy se tentokrát počítá se sýrovkou? Jsem teď trochu mimo hladový rádius českých Mcd a rád bych to stihl :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Zkusil jsem s jalapenos a asi až na dvě sousta se papričky proti obří porci omáčky vůbec neprosazovaly. Ale proč ne, dalo se.

    OdpovědětVymazat