neděle 18. srpna 2019

Vege Double Halloumi King, Burger King

Sýrové prázdniny

Jsou mezi námi. Tváří se jako lidi. Kolikrát se schovávají za fešácky střižený plnovous, ať už jde o jakýkoliv z, podle nich tří, pohlaví. Jezdí na sdílených kolech, případně starým favoritu. Čtou knížky, jejíchž papír začíná recyklovat sám čas a nepohrdnou nábytkem z éry našich babiček. Hlavně aby stál trojnásobek toho normálního. Jejich hlavní devízou je pomlouvání čehokoliv moderního, plastovýho nebo nedejbože vyrobenýho za utrpění zvířátka nebo kubíku vzduchu. A když se jejich mluvčí vydá na moře, tak začnou vylízat z fair trade kaváren a zjišťujou, co by si to mohli dát u globálních, korporátních, megalomanských, zlých a kakaných fast foodových řetězců. Nově třeba Vege Double Halloumi King. Jen je pak nezapomenout na sociálních sítích pořádně napomenout ze špatnýho recyklování!


Vegeburgerů (brzy už jen vege kotoučů) nabízí Burger King kupodivu celkem dost. Průměrný Veggie burger, kdovíjaký Camembert King (k tomu jsem se ještě nedostal) a nově právě burger se sýrem Halloumi. Normálně bych byl z podobné novinky nadšenej, ale u Burger Kinga jsem se poslední dobou spálil víckrát jak kde jinde. A k tomu pěkně draze. No i tak je Vege Double Halloumi King něco, co by mi asi uniknout nemělo. Tak se na něj pojďme podívat trochu blíž.


Halloumi je polotvrdej řeckej sýr. Dost slanej a vrže mezi zubama. Jeden z mála sýrů ideálních na gril. V podání Burger Kinga byl trochu slabší, co se typické slané chuti týče, ale jinak byl chuťově fajn. Plátky byly dva. Tenký jak jejich normální maso, takže hodně tenký a z nějakýho důvodu šíleně mastný od oleje. Kdybych je poslal po zemi, dojedou až ke konkurenci. Chuťově vyloženě špatný nebyly. Ale jejich mastnota je celkem zabila.


Rozhodně tomu nepomohla ani jediná omáčka v sendviči. Majonéza. Ta byla nahoře, dole a v množstvím takovým, jakým jsem ho v Burger Kingu ještě nezažil. Obrovským. Takže hafo tatarky na mastných plátcích sýra. Ještě by to mohla odlehčit zelenina, ale to ne. Dva, tři kousky salátu, jeden střední plátek rajčete, jeden prťavej plátek konce rajčete a myslím že i kousek cibule jsem zahlídl. Zeleninou se šetřilo. To by strávník krmen pouze vegetací nadšený nebyl. No a vzhledem k přemíře tuku jsem dokonce nebyl nadšenej ani já. Tuk mám rád. Nosím ho všude sebou víc než dost. Ale co je moc, to je moc. A tady ho moc bylo.


Což je vážně škoda. Burger z Halloumi považuju za dobrej nápad a rozhodně lepší než nějakou vege fazolovou placku. Bohužel provedení celku se vážně nepovedlo. To jsem ještě nedodal, že houska byla příšerně sladká. Takže cítit byl jen olej, sladká houska a občas se ozval slanej sýr. Jednou jsem do toho ucítil i cibuli a to pak bylo celkem fajn. Ale většinu času to prostě bylo takový divný mastný cosi, na čem jsem si nebyl schopnej pochutnat. Ani jsem to nedojedl a nechal asi největší kus burgeru v mým životě nepokořen.


Cena? Astronomická. Nějakých 160 samostatně a 210 v menu. Za tyhle peníze dostanete regulérní burger z čerstvýho masa v nejbližší restauraci. Jako pokud jste ultra vegetarián a milovník Burger Kinga zároveň (zajímavá představa), tak to určitě zkuste. Zbytek musí doufat, že nedostane takovou mastnou nálož a víc zeleniny. Pak by to mohlo být i jedlý. Ale pořád to za ten peníz stát nejspíš nebude. Tak snad se příští akce konečně povede. Třeba takový repete Nightmare Kinga. To bych bral všema deseti!

Žádné komentáře:

Okomentovat