čtvrtek 11. července 2019

Bánh Xèo s krevetami, Ngochan

Mysleli jste si, že recenze na půlnoční kebab ze Stodolní je ta nejvíc junk fast food recenze tady na blogu? Tak to musím přihodit konkurenci. Jídlo z asijskýho bistra Ngochan by mělo stačit.


Ngochan je taková trochu víc autentická odnož řetězce Guty. Z Guty mi kdysi psali, jestli nechci jezdit po republice, baštit jejich jídlo zdarma a radit, co kde zlepšit. Ale protože nejsem zaprodaný Youtuber a mám rád svoji pouze lehce obtloustlou postavu, tak jsem slušně odmítl. Přecejen baštit v asijských bistrech víckrát jak jednou týdně může být dost o zdraví. No a i možná proto vznikl Ngochan. Už při pohledu na jejich menu je jasný, že tady se snaží o o něco zdravější kousky. A protože v Nové Karolině jsou přesně uprostřed food courtu, je nemožný kolem jejich cedulí chodit a nehodit po nich očkem. Po několika letech koukání jsem se odhodlal, zastavil a objednal si. Objednal jsem si jejich plněnou vietnamskou placku plněnou krevetama.


V reálu to vypadalo takhle. Takový žlutý naplněný sloní šourek. Vedle ležel salátek, kterej v reálu vypadal víc 2D než na fotce a zálivka. Dech mi vyrazila velikost. Pokud tu mluvím o sloním šourku, tak opravdu o moc nepřeháním. Placka byla větší než celej můj sporák a naplněná byla taky celkem slušně. V tomhle směru si opravdu není na co stěžovat.


Co už je horší je porovnání surovin z obrázku a v reálu. Na obrázku vidím klíčky, mrkev a hlavně spoustu bylinek včetně máty nebo čeho. Autentická Banh Xeo placka je podle všeho dost tradiční a patří tam spousta věcí, v každým regionu jiných, ale ta máta se opakuje všude. No v Ngochan na nějakou mátu nebo čerstvý bylinky zapomeňte. Dostanete placku plnou salátu, košťálu ze salátu, cibule, cibule, košťálu ze salátu a cibule. Mrkve a krevet tam je tak akorát. Klíčky a bylinky nikde. Takže to není jako na obrázku, ale i tak je to celkem fajn. Pokud vám nevadí cibule a salát, tak jste za vodou. A hlavně všechna zelenina je udělaná tak akorát na skus. Krásně křupe, je svěží, přesto udělaná a chutná přesně tak, jak má. Za mě teda super. Cibule ztratí palčivost, získá trochu na sladkosti a přesto krásně křupe. Velký kusy košťálu ze salátu jsou hrozně osvěžující, jen lehce dochucený. Krevet je tam dost, dobře udělaných a výborných. Dokonce to nejsou ty nejmenší krevety, ale takový ty střední. Za mě teda super. Náplň placky je sice dost fádní, zato ale dovedená k dokonalosti tak, jak to u cibule se salátem jen jde. Taky se šetřilo glutamátem, což je v asijských bistrech malej zázrak.


Škoda absence těch čerstvých bylinek, ty by se tam hodily hodně. Placka jako taková je v podstatě omeleta s kurkumou. Dost vajíčková. Celkově ale fádní a nudná. Na druhou stranu co víc čekat od sloního šourku. U Banh Xeo v podání Ngochanu jde teda spíš o náplň než placku samotnou.


A pokud vás fádnost náplně a placky začne nudit, je na čase zkusit zálivku. Zálivka trochu smrdí. Nepochybně po ústřicové a/nebo rybí omáčce. Taky je krásně nakyslá. Tyhlety zálivky já rád, takže jsem ji zvalil celou. Prve jsem do ní namáčel sousta a pak si ji rovnou vylil do placky. To placku dost rozmočilo, ale dodalo to náplni ten exotickej švih, kterej ji jinak chyběl. Salátek vedle placky byl totálně neochucenej, takže ten to taky schytal zálivkou a pak byl vynikající. K rybí zálivce se mimochodem perfektně hodily i krevety.


Ngochan absolutně nezklamal. Nečekal jsem opravdu autentický vietnamský jídlo jako v Happy Banh Mi u Stodolní. Čekal jsem klasický asijský junk food bistro líznutý trochou vietnamské autentičnosti a přesně to jsem dostal. Dobrou placku s fádní, ale dokonale připravenou náplní, výbornou zálivkou a nudným salátem. Množství a kvalita krevet příjemně překvapila. Plastový příbory překvapily nemile. Ty používám nerad. Porce, z jaké se nají snad každej. Odpovídající cena 106 korun... Jo. Za mě je to příjemná změna od burgerů. Pokud nebudete mít přehnaný očekávání, dobře se najíte. Zatím jen v Ostravě a v Žilině. Zbytek se zatím musí smířit jen s Guty. Nebo s lokálním asijským bistrem, kterých je v ČR asi pět na každých dvacet obyvatel...

PS: Co se ostravských klasických asijských bister týče, tak u mě zatím vede Hanoi.

Žádné komentáře:

Okomentovat